مزایای آنتی ویروس اورجینال برای کامپیوتر | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اهمیت استفاده از آنتی ویروس بر کسی پوشیده نیست و یکی از اولین کارهایی که هر کسی بعد از خرید کامپیوتر باید انجام دهد، خرید و نصب آنتی ویروس روی دستگاه است.

 

 

آنتی ویروس اورجینال برای کامپیوتر

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با هدف کاهش هزینه‌ها، به جای استفاده از آنتی ویروس اصل از آنتی ویروس‌های کرک شده استفاده کنند. و این دقیقا همان جایی است که دردسرها شروع می‌شود؛ می‌پرسید چرا؟ در ادامه مطلب پاسخ داده‌ایم.

آنتی ویروس کرک شده به جای لایسنس اورجینال؛ اشتباهی که نباید انجام دهید

آنتی ویروس‌های کرک شده رایگان هستند و طبیعتا از نظر اقتصادی گزینه جذاب‌تری به‌ نظر می‌رسند، منتهی کارایی آن‌ها از آن چیزی هم که فکر می‌کنید پایین‌تر است.

به تجربه دیده‌ایم که کامپیوتر بسیاری از کاربران بعد از مدتی استفاده سرعتش کم شده، عملکردش مختل شده و یا حتی بدتر از آن، از اطلاعات درون خود به خوبی محافظت نکرده است. این در حالی است که کاربر از آنتی ویروس هم استفاده می‌کرده و طبیعتا انتظار این مشکلات را نداشته، اما به بدترین شکل با آن‌ها مواجه شده است. دلیل این مسئله چیست؟ پاسخ دقیقا همان آنتی ویروسی که استفاده می‌کرده است.

 نسخه‌های کرک شده آنتی ویروس‌ها خیلی اوقات یا خودشان بدافزارند یا به بدافزارهای مختلف آلوده شده‌اند. یعنی خیالتان راحت، نادر هستند آنتی ویروس‌های کرک شده‌ای که سالم باشند. اگر هم اینطور باشد، شما پس از کرک کردن آنتی ویروس برخی از امکانات امنیتی آنتی ویروس را از دست می دهید.

خود این نقص امنیتی به‌وجود آمده مشکل دیگری است که کاربران آنتی ویروس‌های رایگان با آن دست به گریبانند و برای حل آن راهی جز استفاده از آنتی ویروس اصل ندارند.

معایب استفاده از آنتی ویروس‌های کرک شده

آلوده بودن به بدافزارها تنها یکی از مشکلاتی است که آنتی ویروس‌های کرک شده با آن دست به گریبان هستند. مهم‌تر از این مشکل، سپر امنیتی بسیار ضعیفی است که آنتی ویروس‌های رایگان دارند. آنتی ویروس‌های کرک شده معمولا فقط در برابر ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب قدیمی و از رده خارج موثرند و در مقابل صدها ویروسی که روزانه ساخته می‌شوند، نمی‌توانند حفاظت موثری داشته باشند.

آسیب‌پذیر بودن در برابر حملات فیشینگ، تروجان‌ها و هکرها از دیگر ضعف‌های آنتی ویروس‌های کرک شده است. به طور مثال، اکثر آنتی ویروس‌ها لایه‌ای امنیتی به اسم Self Defense دارند که فقط در لایسنس‌های اورجینال فعال است و پس از کرک شدن عملا از کار می‌افتد. در این صورت آنتی ویروس دیگر قابلیت دفاع از خود در برابر ویروس‌ها و بدافزارها را نداشته و توان امنیتی آن به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

این آنتی ویروس‌ها ممکن است در برخی مواقع اختلالی در سیستم شما به وجود آورند و یا حتی فایل‌هایی را به عنوان فایل آلوده شناسایی کنند که آلوده نیستند. پاک کردن اطلاعاتی که در واقع سالم‌اند و ارتباط با سورس نامطمئن از دیگر معایب آنتی ویروس‌های کرک شده هستند.

 

مزایای آنتی ویروس اورجینال

آنتی ویروس‌های اورجینال رایگان نبوده و خریدنی هستند. مثل همه ما، کسانی که نسخه‌های اصلی آنتی ویروس را می‌خرند نمی‌خواهند پول خود را دور بریزند. این به آن معناست که آنتی ویروس‌های اورجینال مزایایی دارند که خرید آن‌ها را از نظر اقتصادی کاملا توجیه‌پذیر می‌کند. این مزایا عبارتند از:

فراهم آوردن سطح ایمنی بسیار بالا

با خرید آنتی ویروس اصل در واقع سیستم عامل خود را در برابر ویروس‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و جاسوس‌افزارها تا حد زیادی ایمن می‌کنید. آنتی ویروس‌های اورجینال به نحوی طراحی شده‌اند که به‌صورت دائمی سیستم را پایش کنند و قبل از آن‌که ویروس بخواهد آسیبی به فایل‌ها وارد کند، وارد عمل شده و آن را از کار بیاندازند. اگر اطلاعات دستگاهتان اهمیت زیادی برای شما دارد، در استفاده از نسخه اورجینال آنتی ویروس تردید نکنید.

حفاظت از حریم خصوصی

آنتی ویروس‌های اورجینال به سورس اصلی و مطمئن متصل هستند و حفاظت از حریم خصوصی کاربران را در بالاترین سطح قرار می‌دهند. این را مقایسه کنید با آنتی ویروس‌های کرک شده که ممکن است توسط یک هکر یا برنامه‌نویس طوری طراحی شده باشند که حریم خصوصی کاربر را به خطر بیاندازد.

به‌روزرسانی دائمی

آنتی ویروس‌های قدیمی نمی‌توانند با تهدیدات جدید مقابله کنند. به همین منظور کمپانی‌های سازنده آنتی ویروس دائما نسخه‌های جدیدتر آنتی ویروس را ارائه می‌دهند که تنها برای کسانی در دسترس‌اند که لایسنس اورجینال آن را خریده باشند.

پشتیبانی همیشگی از کاربران

این یکی از مهم‌ترین مزایای آنتی ویروس‌های اصلی است. موقعی که آنتی ویروس کرک شده را نصب می‌کنید، غالبا هیچ پشتیبانی‌ای دریافت نمی‌کنید، اما به محض خرید آنتی ویروس اصل به مشتری کمپانی تبدیل می‌شوید و مستقیما از طریق شرکت سازنده یا از طریق نمایندگان رسمی آن مثل bonyansoft.com از پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند می‌گردید.

مسدود کردن تبلیغات آزاردهنده

به طور کلی نرم افزارهای اورجینال تبلیغات و هرزنامه‌های احتمالی وب سایت‌های مخرب را شناسایی کرده و به مسدود کردن آن‌ها می‌پردازند. این تبلیغات و هرزنامه‌ها یکی از منبع‌های بسیار مهم جهت آلوده کردن رایانه شما و همچنین آسیب رساندن به پرونده‌های موجود در آنها شناخته می‌شوند. بنابراین شناسایی و مسدود نمودن آنها اهمیت بسیار بالایی در زمینه جلوگیری از آلوده شدن سیستم شما دارد.

 

راه تشخیص آنتی ویروس اصل از آنتی ویروس کرک شده

برای تشخیص آنتی ویروس اورجینال از فیک یا کرک شده دو راه وجود دارد:

دانلود تنها از طریق سایت اصلی

آنتی ویروسی اورجینال است که بتوانید از طریق سایت اصلی آن را دانلود کنید. مثلا آنتی ویروس ای‌ست از سایت eset یا آنتی ویروس کسپرسکی از سایت Kaspersky.com دانلود می‌شود. لایسنس اورجینال این آنتی ویروس‌ها را هم می‌توانید از طریق سایت‌های معتبری مثل بنیان سافت دریافت نمایید. به عبارتی اگر منبعی که از آن آنتی ویروس را دریافت می‌کنید معتبر نبود یا ارتباطی با کمپانی سازنده نداشت، باید در اصل بودن آنتی ویروس شک کنید.

فعال‌سازی آنتی ویروس با کد فعال سازی

برای آن‌که آنتی ویروس اصلی را فعال کنید فقط باید کد فعال‌سازی آن را وارد نمایید. یعنی نیازی به غیر فعال کردن بخش‌های مختلف آنتی ویروس برای فعال سازی ندارید. البته برای آنتی ویروس‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند نیاز به ابزارهای تغییر IP دارید و نه تغییرات در خود آنتی ویروس. آنتی ویروس مکافی از این دست آنتی ویروس‌ها است.

نکته: راه‌های دیگری مثل اعتبار دقیق مدت استفاده از آنتی ویروس به روز و دقیقه نیز برای شناسایی نسخه اورجینال از کرک شده وجود دارد که البته به اندازه دو فاکتور بالا همیشه جواب نمی‌دهند و به همین خاطر در این‌جا در رابطه با آن‌ها توضیح ندادیم.

خرید آنتی ویروس اورجینال از فروشگاهی معتبر

موقعی که به درستی تصمیم می‌گیرید که از آنتی ویروس اورجینال استفاده نمایید، باید به فکر فروشگاهی معتبر برای خرید آن هم باشید. این موضوع مخصوصا در کشورمان که خیلی از آنتی ویروس‌ها به دلیل تحریم‌ها در آن ارائه خدمات ندارندو یا ممکن است بعد از مدتی کاربر را مسدود سازند، اهمیت دوچندانی هم دارد.

برای آن‌که خیالتان از بابت خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس راحت باشد، مجموعه بنیان سافت را پیشنهاد می‌دهیم. بنیان سافت با سال‌ها تجربه در ارائه انواع نرم‌افزارهای امنیتی، اصالت آنتی ویروس را ضمانت کرده و با مناسب‌ترین قیمت آنتی ویروس‌های تولیدی توسط معتبرترین کمپانی‌ها (مثل ایست، کسپرسکی، نورتن، جی دیتا، مکافی و بیت دفندر) را ارائه می‌دهد.

عکس روز
خبر های روز