اوسمار بهتر از یحیی، جواد همیشه دوم! | روزنو

Roozno | پایگاه خبری تحلیلی روزنو

به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در این فصل و تا اینجای کار جمعا ۷ تیم دست به تغییر سرمربی زده‌اند که البته مهم‌ترین دلیل نتایج نامطلوب مربیان قبلی و امید به عملکرد مربیان جدید بوده است.

در همه جای دنیا جدول دور برگشت برای کارشناسان و اهل فن مهم است، چرا که متر و معیاری به دست ما می‌دهد تا عملکرد تیم‌ها را در مقایسه با خودشان بسنجیم. در فوتبال خیلی نمی‌شود تیم‌ها را با یکدیگر یا با زمان‌های گذشته مقایسه کرد اما در یک فصل و در یک بازه زمانی ثابت، ساده‌ترین کار در پایان هفته هشتم دور برگشت مقایسه عملکرد تیم‌ها با خودشان در یک بازه زمانی ثابت یعنی ۸ هفته اول دور رفت با دور برگشت است و اینجا می‌توان به اعداد برای قضاوت اعتماد کرد.

استثنای پرسپولیس

در این فصل و تا اینجای کار جمعاً ۷ تیم دست به تغییر سرمربی زده اند که البته مهم‌ترین دلیل نتایج نامطلوب مربیان قبلی و امید به عملکرد مربیان جدید بوده است. البته که استثنایی همچون پرسپولیس هم در این جمع هست که خود یحیی گل محمدیدی استعفا داد و رفت اما عملکرد مربی جدید در این تیم هم بسیار مهم است چرا که همه از مدافع عنوان قهرمانی توقع دارند در روند پیشرفت و رشد بماند.

ابتدا به کارنامه این هفت تیم نگاه کنید، چه آنهایی که فقط یک بار دست به تغییر سرمربی زدند و چه آنها که چند بار تا اینجای فصل این کار را تکرار کرده‌اند.

نمره قبولی برای محرم و عنایتی

فولاد در پایان هفته هشتم دور رفت ۶ امتیاز داشت و حالا هم در پایان هفته هشتم دور برگشت ۶ امتیاز دارد!

پیکان در پایان هفته هشتم دور رفت ۶ امتیاز داشت و جز قعرنشینان بود اما حالا با ۱۳ امتیاز تیم چهارم جدول در دور برگشت است.

نساجی هم مثل دو تیم دیگر در پایان دور رفت ۶ امتیاز داشت و حالا مثل فولاد در دور برگشت تنها ۶ امتیاز کسب کرده است!

مس رفسنجان در پایان دور رفت ۱۱ امتیاز از ۸ بازی داشت و حالا از ۸ مسابقه ۱۲ امتیاز دارد.

هوادار دیگر تیم ۶ امتیازی در هفته هشتم دور رفت بود که حالا از ۸ مسابقه دور برگشت ۱۰ امتیاز جمع کرده است.

پرسپولیس در این بازه زمانی ثابت در دور رفت ۱۸ امتیازی و در پله سوم جدول بود و حالا با ۱۹ امتیاز صدرنشین دور برگشت است.

و بالاخره صنعت نفت آبادان که در پایان هفته هشتم دور رفت ۶ امتیازی بود و از ۸ بازی دور برگشت تنها ۵ امتیاز گرفته است.

پدیده پورموسوی، ثبات نکونام در دومی!

اما عملکرد ۹ تیم دیگر، آنها که دست به تغییر سرمربی نزدند (این مطلب قبل توافق خمس برای جدایی نوشته شده است) چه آنها مثل شمس آذر یا استقلال خوزستان که این نیت را داشتند اما عملی نشد و چه آنها مثل سپاهان و ملوان که این کار را در مخیله هم نداشتند یا مثل استقلال با انبوهی از حواشی و چه ذوب آهن که دوبار ربیعی استعفا داد و هر دو بار کنسل شد! به کارنامه این تیم‌ها نگاه کنید:

گل گهر در پایان دور رفت ۱۵ امتیاز داشت و از همین تعداد بازی در دور برگشت ۱۰ امتیاز دارد.

شمس آذر دور رفت ۱۳ امتیاز جمع کرد و دور برگشت ۱۱ امتیاز.

استقلال خوزستان که پدیده دور برگشت بوده چرا که از ۸ بازی دور رفت ۲ امتیاز گرفت و از ۸ بازی دور برگشت ۱۱ امتیاز.

ملوان که دور رفت از ۸ بازی ۱۲ امتیاز داشت و حالا از همین تعداد بازی ۱۴ امتیاز.

آلومینیوم هم دور رفت ۱۲ امتیازی بود اما حالا فقط ۸ امتیاز دارد.

استقلال در پایان دور رفت با ۱۹ امتیاز تیم دوم جدول بود و حالا با ۱۸ امتیاز دوباره تیم دوم جدول است!

تراکتور تنها تیمی است که تعداد امتیازاتش در ۸ بازی اول دور رفت و برگشت بدون تغییر مانده است، در هر دو نیم فصل ۱۲ امتیاز!

و بالاخره دو تیم اصفهانی که هنوز دربی برگشت خود را برگزار نکرده‌اند و یک بازی کمتر از سایرین دارند، یعنی ۷ مسابقه. در پایان هفته هشتم دور رفت سپاهان با ۱۹ امتیاز صدرنشین بود و حالا فقط ۸ امتیاز دارد که به صرف بردن دربی برگشت نیز ۱۱ امتیازی خواهد شد و باز تراز این تیم منفی است.

ذوب آهن که اوضاعی خراب‌تر از سپاهان دارد، آنها در پایان دور رفت ۱۴ امتیازی بودند و در پله پنجم جدول اما حالا با ۵ امتیاز قعرنشین دور برگشت شدند که البته با ۳ امتیاز بازی معوقه هفته دوم برگشت می‌توانند سر و سامانی به اوضاع خود بدهند.

برچسب ها: اوسمار ویرا
عکس روز
خبر های روز